Przejdź do głównej zawartości

Prosty weganizm: Śniegowe ciasteczka

Witajcie!
W końcu, z pełnym przekonaniem, mogę powiedzieć, że wracam do prowadzenia bloga! W czasie kiedy mnie nie było rzecz jasna gotowałam i wpadłam na pomysł nowej serii Prosty weganizm. Będą to przepisy proste w wykonaniu, ale również takie, do których przygotowania składniki znajdziemy nawet na wsi. Nie będzie płatków drożdżowych, oleju kokosowego czy innych składników, które nie wszędzie są dostępne. Będzie prosto i smacznie!
Pierwszy przepis z tego cyklu to ciasteczka przypominające wyglądem śniegowe kule. Idealnie nadają się do herbaty (są dość zatykające, podobnego do ciasteczek piaskowych) lub na prezent, ponieważ z powodzeniem przetrwają transport. 


Składniki:
1/2 szklanki oleju
1/4 szklanki cukru pudru (może być nawet mniej, ja dodaję około 3 łyżek)
1 szklanka mąki
1/2 szklanki niedbale posiekanych orzechów lub pestek (używałam orzechów włoskich i pestek słonecznika)
Kilka kropli aromatu waniliowego (około 1/3 łyżeczki lub 1/4-1/3 buteleczki)
1/3 łyżeczki soli

Cukier puder do obtaczania

Nastawić piekarnik na 180 stopni Celsjusza. Olej, sól, cukier i aromat wymieszać, dodać mąkę i orzechy i ponownie wymieszać, formować kule (testowałam zarówno takie na jeden raz, wielkości kauczukowej piłeczki jak i większego orzecha włoskiego; mniejszy rozmiar lepiej sprawdzał się przy jedzeniu, ale był znacznie słodszy) i układać na papierze do pieczenia. Piec około 15-20 minut (zależnie od rozmiaru) do lekkiego zezłocenia. Kiedy ciasteczka ostygną na tyle, że można je wziąć do ręki, obtaczać w cukrze pudrze. Można obtoczyć raz, wtedy ciasteczka będą mniej słodkie, ale nie tak "śniegowe" lub dwa razy, wtedy ciasteczka będą przypominały małe, urocze śniegowe kule. 

Smaczego!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wegański boczek

Witajcie! To mój pierwszy post na pierwszym blogu, więc wybaczcie jeśli jeszcze nie wszystko jest idealnie :) Zapraszam :) Zanim jednak przewiniecie dalej, zgaduj zgadula, z czego jest boczek? :) Przepis jest dość kontrowersyjny, zwłaszcza dla mięsożerców, bo jak my, weganie, śmiemy podrabiać mięso skoro decydujemy się go nie jeść?! Ano śmiemy, a nawet chcemy. Ja bekon zrobiłam ponieważ w Polsce ogólnie takie rzeczy są wciąż dość ciężko dostępne, a chciałam żeby moja kiedyś twarda i mięsożerna połówka spróbowała. Oczywiście nie zgadł co to jest :) Składniki: Bakłażan Olej Sól Przyprawy (ja użyłam mieszanki Kamisa z serii Grill Mates Kurczak Smoky Texan i papryki wędzonej, ale zamiast tej mieszanki można dodać ulubiony zestaw plus papryka wędzona i sól wędzona albo jeśli ktoś posiada to aromat dymu wędzarniczego) Bakłażana trzeba pokroić w cienkie plasterki, najlepiej zrobić to obieraczką odkrawając jeden plaster samej skórki(jest zbyt gorzka, żeby jej u

Wegeńska wołowina/kaczka w azjatyckim stylu (jak u "chińczyka", czyli tofu dla początkujących)

Witajcie! Kto z Was zastanawiał się jaki jest fenomen azjatyckich barów i tego niezwykłego smaku tofu, w którym ani trochę nie czuć charakterystycznego posmaku soi? Ja zastanawiałam się całkiem długo, razem z P., który w końcu podrobił smak, tyle, że nie tofu, a... wołowiny lub kaczki, w zależności od przypraw. Kiedy jadłam to pierwszy raz to dosłownie, odebrało mi mowę. Danie jest fenomenalne, pełne smaku i co dla mnie ważne, w ogóle nie czuć w nim tofu! Dla początkujących to idealne, bo chyba każdemu na początku wegańskiej czy wegetariańskiej drogi nieco przeszkadzał posmak tofu. Jeśli należycie do tej grupy, nie martwcie się, przyzwyczaicie się i po pewnym czasie przestaniecie go wyczuwać albo nie będzie Wam już przeszkadzał. Koniecznie spróbujcie!  Jeśli jesteście fanami mięsnych smaków, ale nie lubicie za bardzo kombinować na przykład z glutenem, lubicie proste, szybkie przepisy to to coś dla Was.  Składniki: Kostka tofu (180 lub 200 gram, ja użyłam tofu bio Polsoi)

Wegasa, czyli wegańska, wegetariańska kiełbasa paprykowa "wędzona" oraz biała

Witajcie! Zbliżają się święta Wielkanocne, a co za tym idzie część wegan i wegetarian będzie chciała poświęcić koszyczki. Tylko co do nich włożyć jeśli zazwyczaj to kiełbasa, jajka? Przepis na jajka idealne do koszyczka znajdziecie tutaj, babeczki pojawią się wkrótce, ale co zrobić z kiełbasą? Czym ją zastąpić? To wcale nie takie trudne! Wystarczy dosłownie kilka składników, przyprawy, trochę czasu i będziecie mogli włożyć do swojego koszyka wegasę, nie przyciągając tym samym żadnych spojrzeń w stylu "w koszyku musi być kiełbasa, a nie jakieś wege wymysły!". Oczywiście wegasa nadaje się także do jedzenia, w przeciwieństwie do większości kiełbas, które można kupić w sklepach. Jest smaczna na zimno, na kanapkach lub maczana w musztardzie i jedzona w stylu "wiejskim". Smaczna będzie także w tofucznicy, biała będzie idealna w żurku, obydwie sprawdzą się na ciepło, gotowane, smażone, w zapiekankach. Nie rozpadają się, nie rozpuszczają, nie tracą kształtu. Po podsmażen