Przejdź do głównej zawartości

Słodkie "jajeczka" w 5 minut! (Wegańskie szyszki bez dodatku cukru)

Witajcie! 
Kto nie jadł w dzieciństwie słodkich, lepkich szyszek ręka do góry! Każdy kto ich próbował wie, że są przepyszne, słodkie, maślano-mleczne. Dla mnie to stanowczo smak dzieciństwa! Jednak teraz, w dorosłym, zwłaszcza wegańskim życiu, kiedy bardziej zwracam uwagę na to, co jem, nie chciałam robić szyszek jak w oryginalnym przepicie, czyli z dużą ilością białego cukru. Nie za bardzo również chciało mi się gotować wegański kajmak (choć jest pyszny to jednak trochę czasu trzeba mu poświęcić), więc zrobiłam swoją, ekspresową, zdrowszą wersję. Do jej zrobienia możecie tak naprawdę użyć dowolnego ziarna ekspandowanego, u mnie akurat była to kasza jaglana, ale równie dobrze sprawdzi się ryż preparowany, pszenica czy żyto. Szyszki wychodzą bardziej miękkie niż ich oryginalna wersja, ale w smaku są... boskie! Z tego właśnie powodu nie jestem w stanie podać Wam ile szyszek wyjdzie z tego przepisu, bo sporą część masy zjadłam zanim zrobiłam szyszki. Choć nie ma w nich masła ani cukru są słodkie, karmelowe, maślane i naprawdę cudowne. A ich wykonanie zajmuje dosłownie 5 minut! Będą także idealne jako słodka przekąska dla dzieci (i dorosłych) w okresie wielkanocnym, bo bez problemu można uformować masę w kształt jajeczek.


Składniki (na około 5-10 sztuk, zależy ile masy zużyjecie na "próbowanie czy na pewno dobre" oraz jakiego ziarna użyjecie):
Szklanka dowolnego ziarna ekspandowanego
3-4 łyżki syropu z daktyli, klonowego, z agawy (syrop z daktyli doda karmelowego posmaku, klonowy lekko orzechowego, z agawy będzie najbardziej neutralny)
3-4 łyżki oleju kokosowego
2-3 łyżki mleka roślinnego
1/3 łyżeczki soku z cytryny

Do rondelka wlać syrop, zagotować. W tym czasie rozpuścić olej kokosowy, do mleka dodać sok z cytryny i zmiksować lub dobrze wymieszać, dodać olej i wymieszać do połączenia się składników. Dodać mleko z olejem do syropu, gotować około 1-2 minut. Do masy wsypać ziarno, wymieszać. Szyszki można formować od razu lub włożyć masę do lodówki żeby nieco stężała i wtedy formować. Gotowe szyszki także można odstawić do stężenia, ale nie jest to konieczne, ponieważ są pyszne także bez tego.

Smacznego!

Komentarze

  1. Prosto i pysznie! Mniam!

    zapraszam do siebie ;-) make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy przepis zadziała z olejem rzepakowym? Będą tak samo dobre w smaku? Z góry dziękuję za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z olejem rzepakowym masa będzie mniej zbita, bo nie tężeje, tak jak olej kokosowy.
      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wegański boczek

Witajcie! To mój pierwszy post na pierwszym blogu, więc wybaczcie jeśli jeszcze nie wszystko jest idealnie :) Zapraszam :) Zanim jednak przewiniecie dalej, zgaduj zgadula, z czego jest boczek? :) Przepis jest dość kontrowersyjny, zwłaszcza dla mięsożerców, bo jak my, weganie, śmiemy podrabiać mięso skoro decydujemy się go nie jeść?! Ano śmiemy, a nawet chcemy. Ja bekon zrobiłam ponieważ w Polsce ogólnie takie rzeczy są wciąż dość ciężko dostępne, a chciałam żeby moja kiedyś twarda i mięsożerna połówka spróbowała. Oczywiście nie zgadł co to jest :) Składniki: Bakłażan Olej Sól Przyprawy (ja użyłam mieszanki Kamisa z serii Grill Mates Kurczak Smoky Texan i papryki wędzonej, ale zamiast tej mieszanki można dodać ulubiony zestaw plus papryka wędzona i sól wędzona albo jeśli ktoś posiada to aromat dymu wędzarniczego) Bakłażana trzeba pokroić w cienkie plasterki, najlepiej zrobić to obieraczką odkrawając jeden plaster samej skórki(jest zbyt gorzka, żeby jej u

Wegeńska wołowina/kaczka w azjatyckim stylu (jak u "chińczyka", czyli tofu dla początkujących)

Witajcie! Kto z Was zastanawiał się jaki jest fenomen azjatyckich barów i tego niezwykłego smaku tofu, w którym ani trochę nie czuć charakterystycznego posmaku soi? Ja zastanawiałam się całkiem długo, razem z P., który w końcu podrobił smak, tyle, że nie tofu, a... wołowiny lub kaczki, w zależności od przypraw. Kiedy jadłam to pierwszy raz to dosłownie, odebrało mi mowę. Danie jest fenomenalne, pełne smaku i co dla mnie ważne, w ogóle nie czuć w nim tofu! Dla początkujących to idealne, bo chyba każdemu na początku wegańskiej czy wegetariańskiej drogi nieco przeszkadzał posmak tofu. Jeśli należycie do tej grupy, nie martwcie się, przyzwyczaicie się i po pewnym czasie przestaniecie go wyczuwać albo nie będzie Wam już przeszkadzał. Koniecznie spróbujcie!  Jeśli jesteście fanami mięsnych smaków, ale nie lubicie za bardzo kombinować na przykład z glutenem, lubicie proste, szybkie przepisy to to coś dla Was.  Składniki: Kostka tofu (180 lub 200 gram, ja użyłam tofu bio Polsoi)

Wegasa, czyli wegańska, wegetariańska kiełbasa paprykowa "wędzona" oraz biała

Witajcie! Zbliżają się święta Wielkanocne, a co za tym idzie część wegan i wegetarian będzie chciała poświęcić koszyczki. Tylko co do nich włożyć jeśli zazwyczaj to kiełbasa, jajka? Przepis na jajka idealne do koszyczka znajdziecie tutaj, babeczki pojawią się wkrótce, ale co zrobić z kiełbasą? Czym ją zastąpić? To wcale nie takie trudne! Wystarczy dosłownie kilka składników, przyprawy, trochę czasu i będziecie mogli włożyć do swojego koszyka wegasę, nie przyciągając tym samym żadnych spojrzeń w stylu "w koszyku musi być kiełbasa, a nie jakieś wege wymysły!". Oczywiście wegasa nadaje się także do jedzenia, w przeciwieństwie do większości kiełbas, które można kupić w sklepach. Jest smaczna na zimno, na kanapkach lub maczana w musztardzie i jedzona w stylu "wiejskim". Smaczna będzie także w tofucznicy, biała będzie idealna w żurku, obydwie sprawdzą się na ciepło, gotowane, smażone, w zapiekankach. Nie rozpadają się, nie rozpuszczają, nie tracą kształtu. Po podsmażen