Przejdź do głównej zawartości

Perfekcyjne, wegańskie latte malinowe z kardamonem + Czy kawa z ekspresu kapsułkowego może kosztować kilkanaście groszy? Czyli jak zrobić domowe kapsułki do ekspresu

Witajcie!
Na początku muszę się Wam do czegoś przyznać... Nie lubię kawy z mlekiem. Uwielbiam zapach, uwielbiam kawę w kosmetykach, uwielbiam espresso, ale nienawidzę kawy z mlekiem. A raczej nienawidziłam dopóki nie spróbowałam tej. 
Od kilku dni miałam ogromną ochotę na kawę, ale jakoś nie mogłam jej wypić. A to bo brak czasu albo brak kawy. Co prawda mamy ekspres kapsułkowy, ale nie mieliśmy ani jednej kapsułki(o tym będzie niżej, bo nie kupujemy kapsułek- odkryliśmy sposób jak można mieć pyszną kawę bez nich). W końcu dziś rano chciałam sprawdzić czy aby na pewno nie ma kapsułki w ekspresie i była! Zrobiłam więc kolejną propozycję na walentynki i tak naprawdę każdy inny dzień, bo kawa jest po prostu rewelacyjna i powala smakiem. To najlepsza kawa jaką w życiu piłam! Ma idealną piankę, nie czuć w niej okropnego posmaku krowiego mleka, nie przeważa smak kokosa i nie jest zbyt tłusta ani zbyt słodka! Dla mnie jest naprawdę idealna! 


Składniki:
Mocna kawa
Szczypta kardamonu
3/5 szklanki mleka sojowego(po prostu trochę więcej niż połowa)
2-3 łyżeczki mleczka kokosowego
1-3 łyżeczek  syropu malinowego

Do kawy dodajemy kardamon. Mleko kokosowe i sojowe podgrzewamy do temperatury mniej więcej 40 stopni, tak żeby było tylko leciutko ciepłe i aby mleko kokosowe całkowicie się rozpuściło, dodajemy syrop malinowy i ubijamy ubijaczką do powstania piany lub spieniamy za pomocą pary. Całe mleko z pianką wlewamy do szklanki. Do ścianki szklanki od wewnątrz przykładamy łyżeczkę, tak, żeby dotykała szklanki i delikatnie, po łyżeczce wlewamy kawę.




Jeśli chodzi o oszczędzanie na kapsułkach- jest na to naprawdę banalny sposób, który wcale nie kosztuje więcej pracy. Mianowicie, z zużytej kapsułki ściągamy folię. Bezpośrednio pod nią powinno być jedno sitko, które odkładamy na bok. Pozbywamy się kawy(można użyć w celach kosmetycznych- dziś będzie przepis) uważając żeby drugie sitko znajdujące się pod kawą nie wpadło nam do śmieci, to sitko również wyciągamy. Myjemy oba sitka i kapsułkę. Wkładamy dolne sitko, wsypujemy kawę i uklepujemy ją(ilość kawy zależy tak naprawdę od Waszych preferencji, to też czas kiedy możemy do kawy dodać przyprawy na przykład cynamon albo ziarenko kardamonu, kawałek imbiru, goździki), nakładamy górne sitko i folię aluminiową. Możemy ją złożyć, żeby była grubsza, jednak folia powinna być dość dobrze dopasowana, żeby kapsułka zmieściła się w ekspresie. Dalej postępujemy tak samo jak przy oryginalnej kapsułce. Sposób ten testujemy od pół roku i nie zauważyliśmy żeby cokolwiek złego działo się z ekspresem, trzeba tylko uważać, żeby nie zapomnieć o sitkach, żeby ziarenka kawy nie dostały się nam do kubka. 

A wy korzystacie z ekspresów na kapsułki? Jakie mleko najbardziej lubicie do kawy?

Smacznego!

Komentarze

  1. Jak można nie lubić kawy, ja to takich rzeczy nie rozumiem:D Może to kwestia odpowiedniej kawy? Warto sobie sprawdzić tą ze sklepu https://www.cafesilesia.pl/pol_m_KAWA_KAWA-ZIARNISTA-156.html. Mi mega smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za świetny przepis. Przetestowałam go dzisiaj i kawa wyszła przepyszna! Ja Ci polecam ten przepis: kawa-z-mlekiem.pl/porady/201/jak-zrobic-dobra-kawe-z-mlekiem-kokosowym

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wegański boczek

Witajcie! To mój pierwszy post na pierwszym blogu, więc wybaczcie jeśli jeszcze nie wszystko jest idealnie :) Zapraszam :) Zanim jednak przewiniecie dalej, zgaduj zgadula, z czego jest boczek? :) Przepis jest dość kontrowersyjny, zwłaszcza dla mięsożerców, bo jak my, weganie, śmiemy podrabiać mięso skoro decydujemy się go nie jeść?! Ano śmiemy, a nawet chcemy. Ja bekon zrobiłam ponieważ w Polsce ogólnie takie rzeczy są wciąż dość ciężko dostępne, a chciałam żeby moja kiedyś twarda i mięsożerna połówka spróbowała. Oczywiście nie zgadł co to jest :) Składniki: Bakłażan Olej Sól Przyprawy (ja użyłam mieszanki Kamisa z serii Grill Mates Kurczak Smoky Texan i papryki wędzonej, ale zamiast tej mieszanki można dodać ulubiony zestaw plus papryka wędzona i sól wędzona albo jeśli ktoś posiada to aromat dymu wędzarniczego) Bakłażana trzeba pokroić w cienkie plasterki, najlepiej zrobić to obieraczką odkrawając jeden plaster samej skórki(jest zbyt gorzka, żeby jej u

Wegeńska wołowina/kaczka w azjatyckim stylu (jak u "chińczyka", czyli tofu dla początkujących)

Witajcie! Kto z Was zastanawiał się jaki jest fenomen azjatyckich barów i tego niezwykłego smaku tofu, w którym ani trochę nie czuć charakterystycznego posmaku soi? Ja zastanawiałam się całkiem długo, razem z P., który w końcu podrobił smak, tyle, że nie tofu, a... wołowiny lub kaczki, w zależności od przypraw. Kiedy jadłam to pierwszy raz to dosłownie, odebrało mi mowę. Danie jest fenomenalne, pełne smaku i co dla mnie ważne, w ogóle nie czuć w nim tofu! Dla początkujących to idealne, bo chyba każdemu na początku wegańskiej czy wegetariańskiej drogi nieco przeszkadzał posmak tofu. Jeśli należycie do tej grupy, nie martwcie się, przyzwyczaicie się i po pewnym czasie przestaniecie go wyczuwać albo nie będzie Wam już przeszkadzał. Koniecznie spróbujcie!  Jeśli jesteście fanami mięsnych smaków, ale nie lubicie za bardzo kombinować na przykład z glutenem, lubicie proste, szybkie przepisy to to coś dla Was.  Składniki: Kostka tofu (180 lub 200 gram, ja użyłam tofu bio Polsoi)

Kotlet schabowy (seitan)

Witajcie! Dzisiaj przedstawiam Wam zdecydowaną gwiazdę w tradycyjnej kuchni polskiej, mianowicie pysznego, soczystego schabowego w chrupiącej panierce! Seitan czy w ogóle gluten to wciąż produkt mało "oswojony". Niektórzy myślą, że robi się go długo, że jest skomplikowany, ale tak naprawdę wszystko to tylko mity. Owszem samo przygotowanie go trochę trwa, ale to głównie czekanie, samej roboty jest przy nim tyle co przy prostszym cieście. Wystarczy wymieszać, ugotować, ostudzić i można smażyć! Sam seitan jest w swojej strukturze i smaku dość podobny do mięsa, jeśli nieco bardziej "gąbczasty", ale dzięki odpowiedniemu przygotowaniu jest to w zasadzie niewyczuwalne i schabowe naprawdę smakują jak schabowe. Do tego można zrobić nawet ogromnego schaba na cały talerz! Składniki: Szklanka glutenu(jeśli nie mamy samego glutenu to mniej więcej 700 g mąki pszennej) 2 cebule 1 ząbek czosnku 2 łyżeczki tahiny 1 łyżka pasty miso(można pominąć) Bulion warzyw