Przejdź do głównej zawartości

Wegańska sałatka z tuńczyka/makreli / Vegan tuna/mackrele salad

Witajcie!
Dzisiejszy przepis jest bardzo ciekawy i robiąc tą sałatkę próbowałam jej chyba prze godzinę, bo nie wierzyłam, że smakuje aż tak rybą mimo, że nie ma w niej nawet nori. Drugim powodem mojego zdziwienia było to, że nie czuć w niej selera naciowego, w zasadzie w ogóle. Jest naprawdę niesamowita i bardzo polecam Wam spróbować, bo jest też dziecinnie prosta. Jeśli chodzi o nazwę, nie mogłam się zdecydować, bo oryginalny przepis to sałatka tuńczykowa i mojemu partnerowi smakowała ona tuńczykiem, mi jednak smakowała makrelą, pyszną wędzoną makrelą, ale może to dlatego, że tuńczyka nigdy nie lubiłam, zwłaszcza przez to w jaki sposób są one zabijane. 
Taka sałatka będzie idealna na śniadanie, do pracy, szkoły, kolację, jest naprawdę niesamowita i cały czas zastanawiam się jak ona może aż tak rybnie smakować jeśli nie ma w niej totalnie nic rybnego!
Wciąż nie wierzę, że ona naprawdę smakuje rybą, a jednak...
(English version below)


Składniki:
2 szklanki ugotowanej ciecierzycy, zblendowanej lub rozgniecionej tłuczkiem do zmieniaków
2 ogórki kiszone/konserwowe, drobno pokrojone(mogą być na przykład z chilli, jakie tylko lubicie) + około 5-6 łyżek soku z ogórków
1 czerwona cebula, drobno pokrojona(może być też zwykła, ale czerwona ma łagodniejszy smak)
1 łodyga selera naciowego, drobno pokrojona
5-6 łyżek wegańskiego majonezu lub pół szklanki mleka sojowego, 1/4 szklanki oleju, łyżeczka octu
Sól
Pieprz
Papryka wędzona
Sok z cytryny
Ewentualnie płatki drożdżowe

Jeśli nie używacie gotowego majonezu to mleko sojowe miksujemy przez minutę z łyżeczką octu, dodajemy olej i miksujemy jeszcze minutę. Wszystko razem mieszamy, dodajemy sól, pieprz, paprykę(ja dałam 3/4 łyżeczki słodkiej, wędzonej papryki), sok z całej cytryny, ewentualnie płatki drożdżowe, można też dodać kukurydzę. Sałatkę przechowujemy w lodówce przez maksymalnie 2-3 dni. 

Ingridients:
2 glasses of cooked chickpea, mashed
2 pikeles + 5-6 teablespoons of pikle juice
1 red onion, chopped
1 celery rib, chopped
5-6 tablespoons od vegan mayonnnaise or 1/2 glass of soy milk, 1/4 glass of vegetable oil, 1 teaspoon of vinegar
Salt
Pepper
Smoked paprika
Lemon juice
Optionally nutritional yeast

If you're not using mayo, add your milk and vinegar to the blender and blend 1 minute, than add oil and blend antoher minut. Mix evertyhing in the bowl: veggis, mayo, chickpea, salt, pepper, smoked paprika(I used 3/4 of teaspoon), juice of one lemon or optionally nutritional yeast. Store the salad in the frigde not longer than 2-3 days. 


I was suprised but it's really taste like tuna, I don't have any idea why, but it truly is. And, what's importnat to me, I don't feel the celery in this salad, cause I hate celery very much. 

Smacznego!

Bon Apetit!




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wegański boczek

Witajcie! To mój pierwszy post na pierwszym blogu, więc wybaczcie jeśli jeszcze nie wszystko jest idealnie :) Zapraszam :) Zanim jednak przewiniecie dalej, zgaduj zgadula, z czego jest boczek? :) Przepis jest dość kontrowersyjny, zwłaszcza dla mięsożerców, bo jak my, weganie, śmiemy podrabiać mięso skoro decydujemy się go nie jeść?! Ano śmiemy, a nawet chcemy. Ja bekon zrobiłam ponieważ w Polsce ogólnie takie rzeczy są wciąż dość ciężko dostępne, a chciałam żeby moja kiedyś twarda i mięsożerna połówka spróbowała. Oczywiście nie zgadł co to jest :)


Składniki: Bakłażan Olej Sól Przyprawy (ja użyłam mieszanki Kamisa z serii Grill Mates Kurczak Smoky Texan i papryki wędzonej, ale zamiast tej mieszanki można dodać ulubiony zestaw plus papryka wędzona i sól wędzona albo jeśli ktoś posiada to aromat dymu wędzarniczego)
Bakłażana trzeba pokroić w cienkie plasterki, najlepiej zrobić to obieraczką odkrawając jeden plaster samej skórki(jest zbyt gorzka, żeby jej użyć) i kroić na plastry tak, że…

Sok bez sokowirówki? Przepis na sok pomarańczowy, lemoniadę i sok marchwiowy + Kilka rad odnośnie oszczędziania

Witajcie! Dzisiaj oprócz przepisu chciałabym się z Wami podzielić kilkoma trikami, które pozwolą Wam zaoszczędzić, nie tylko pieniądze, ale i energię własną i elektryczną, a także jedzenie, wodę, no i czas. 
1 Każdy to wie, ale jednak powtórzę, nie chodźcie na zakupy głodni. To naprawdę sprawia, że kupujecie więcej, zwłaszcza niepotrzebnych rzeczy. 2 Nie bójcie się przecenionych produktów! Data ekspozycji warzyw i owoców to data, do której warzywa i owoce MUSZĄ być dobre i świeże, ale to nie znaczy, że po tym terminie od razu zgniją, spleśnieją i Was zabiją. Jeśli są poprawnie przechowywane będą dobre jeszcze przez wiele dni. Niestety tutaj właśnie jest problem, nie wiem jak w Waszych sklepach, ale w moim Tesco w Opolu przecenione warzywa i owoce, które normalnie były w lodówkach są z nich wyciągane i przecenione leżą poza nimi. Niestety to sprawia, że psują się szybciej, a więc mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś je kupi, bo spleśniałych malin czy borówek, nawet jeśli będą super ta…