Przejdź do głównej zawartości

Ciasto w koktajlu: Szarlotka w minute, bez pieczenia, bez cukru, możliwa wersja bez glutenu

Witajcie!
Czy jest na sali ktoś, kto nie lubi szarlotki? Takiej babcinej, słodko-kwaśnej, pysznej pachnącej cynamonem i jabłkami... Chyba każdemu przywołuje to na myśl wspomnienia, które sprawiają, że czujemy się wspaniale, bezpiecznie, od razu robi nam się cieplej, milej. A gdyby tak dało się zrobić zdrową, szarlotkę bez dodatku cukru w minutę? Wyobraźcie sobie pochmurny dzień, zaspaliście, musicie jechać do pracy, szkoły, nie macie czasu na śniadanie, a co dopiero na jakieś poranne rytuały czy przyjemności... A jeśli taki dzień można by zacząć od pysznej, aromatycznej szarlotki, której nie musicie piec? Od razu byłby lepszy!
Koktajle są teraz zdecydowanie "na topie", bo są szybkie, pyszne, można je zabrać ze sobą wszędzie, a do tego zazwyczaj są zdrowe. Można zmiksować dosłownie wszystko: owoce, warzywa, orzechy, ziarna. Koktajle są niesamowicie uniwersalne, choć królują zielone koktajle, ale przecież nie tylko one są zdrowe, jest jeszcze mnóstwo innych rzeczy, które z powodzeniem możemy zmiksować i stworzyć wspaniały, pyszny koktajl, niekoniecznie z dodatkiem warzyw albo czegoś zielonego. Moja propozycja to nasz polskie, najlepsze na świecie jabłka- jabłka nigdzie na świecie nie pachną tak jak u nas. Uwielbiam ten efekt kiedy jest na nie sezon, kiedy idzie się między alejkami z warzywami i nagle trafia się na ten piękny, jabłkowy zapach... Jabłka to jedne z najlepszych owoców, a przy tym jedne z najłatwiej dostępnych, nie ma chyba sklepu spożywczego, w którym jabłek nie da się kupić. Ze względu na różnorodność odmian są dostępne przez praktycznie cały rok. Do tego cynamon- przyprawa niesamowicie aromatyczna, ogrzewająca, a przy tym mająca właściwości dezynfekujące, przeciwzapalne, antybakteryjne i antywirusowe, pobudza krążenie i ułatwia trawienie. A wszystko to zalane mlekiem sojowym, które jest źródłem białka roślinnego i posypane otrębami- źródłem błonnika, witamin i mikro- i makroelementów, do tego pyszne, słodkie daktyle, które zawierają sporo prostych cukrów szybko dających nam energię. Czy to śniadanie idealne?



 Składniki:
Jabłko
3/4 szklanki mleka sojowego
Pół łyżeczki cynamonu
2-3 daktyle lub łyżeczka syropu daktylowego lub klonowego lub z agawy
2-3 łyżeczki otrębów pszennych, żytnich, gryczanych, owsianych lub mieszanych
Opcjonalnie kilka rodzynek

Jabłka nie trzeba obierać, wystarczy pokroić tak, żeby Wasz blender dał radę i razem z pozostałymi składnikami zmiksować na gładką masę. Jeśli macie ochotę, możecie użyć pół jabłka jednego rodzaju, pół innego, ogólnie dowolnie mieszać jabłka, bo jedne są bardziej kwaśne, inne bardziej słodkie. Dzięki dodatkowi otrębów w tym koktajlu nie tylko sprawiamy, że jest zdrowszy, ale także otrzymujemy wyraźny smak ciasta, dlatego ten koktajl przestaje smakować jak tradycyjny, owocowy smhoothie, a zaczyna jak prawdziwe, pyszne ciasto w nowoczesnej, płynnej formie. 


Jeśli podoba Wam się ten przepis zapraszam również na ekspresowy sernik w koktajlu i równie szybki makowiec.


Smacznego!




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wegańska sałatka z tuńczyka/makreli / Vegan tuna/mackrele salad

Witajcie! Dzisiejszy przepis jest bardzo ciekawy i robiąc tą sałatkę próbowałam jej chyba prze godzinę, bo nie wierzyłam, że smakuje aż tak rybą mimo, że nie ma w niej nawet nori. Drugim powodem mojego zdziwienia było to, że nie czuć w niej selera naciowego, w zasadzie w ogóle. Jest naprawdę niesamowita i bardzo polecam Wam spróbować, bo jest też dziecinnie prosta. Jeśli chodzi o nazwę, nie mogłam się zdecydować, bo oryginalny przepis to sałatka tuńczykowa i mojemu partnerowi smakowała ona tuńczykiem, mi jednak smakowała makrelą, pyszną wędzoną makrelą, ale może to dlatego, że tuńczyka nigdy nie lubiłam, zwłaszcza przez to w jaki sposób są one zabijane.  Taka sałatka będzie idealna na śniadanie, do pracy, szkoły, kolację, jest naprawdę niesamowita i cały czas zastanawiam się jak ona może aż tak rybnie smakować jeśli nie ma w niej totalnie nic rybnego! Wciąż nie wierzę, że ona naprawdę smakuje rybą, a jednak... (English version below)

Składniki: 2 szklanki ugotowanej ciecierzycy, zb…

Sok bez sokowirówki? Przepis na sok pomarańczowy, lemoniadę i sok marchwiowy + Kilka rad odnośnie oszczędziania

Witajcie! Dzisiaj oprócz przepisu chciałabym się z Wami podzielić kilkoma trikami, które pozwolą Wam zaoszczędzić, nie tylko pieniądze, ale i energię własną i elektryczną, a także jedzenie, wodę, no i czas. 
1 Każdy to wie, ale jednak powtórzę, nie chodźcie na zakupy głodni. To naprawdę sprawia, że kupujecie więcej, zwłaszcza niepotrzebnych rzeczy. 2 Nie bójcie się przecenionych produktów! Data ekspozycji warzyw i owoców to data, do której warzywa i owoce MUSZĄ być dobre i świeże, ale to nie znaczy, że po tym terminie od razu zgniją, spleśnieją i Was zabiją. Jeśli są poprawnie przechowywane będą dobre jeszcze przez wiele dni. Niestety tutaj właśnie jest problem, nie wiem jak w Waszych sklepach, ale w moim Tesco w Opolu przecenione warzywa i owoce, które normalnie były w lodówkach są z nich wyciągane i przecenione leżą poza nimi. Niestety to sprawia, że psują się szybciej, a więc mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś je kupi, bo spleśniałych malin czy borówek, nawet jeśli będą super ta…

Wegański boczek

Witajcie! To mój pierwszy post na pierwszym blogu, więc wybaczcie jeśli jeszcze nie wszystko jest idealnie :) Zapraszam :) Zanim jednak przewiniecie dalej, zgaduj zgadula, z czego jest boczek? :) Przepis jest dość kontrowersyjny, zwłaszcza dla mięsożerców, bo jak my, weganie, śmiemy podrabiać mięso skoro decydujemy się go nie jeść?! Ano śmiemy, a nawet chcemy. Ja bekon zrobiłam ponieważ w Polsce ogólnie takie rzeczy są wciąż dość ciężko dostępne, a chciałam żeby moja kiedyś twarda i mięsożerna połówka spróbowała. Oczywiście nie zgadł co to jest :)


Składniki: Bakłażan Olej Sól Przyprawy (ja użyłam mieszanki Kamisa z serii Grill Mates Kurczak Smoky Texan i papryki wędzonej, ale zamiast tej mieszanki można dodać ulubiony zestaw plus papryka wędzona i sól wędzona albo jeśli ktoś posiada to aromat dymu wędzarniczego)
Bakłażana trzeba pokroić w cienkie plasterki, najlepiej zrobić to obieraczką odkrawając jeden plaster samej skórki(jest zbyt gorzka, żeby jej użyć) i kroić na plastry tak, że…