środa, 6 stycznia 2016

Ciasto w koktajlu: Szarlotka w minute, bez pieczenia, bez cukru, możliwa wersja bez glutenu

Witajcie!
Czy jest na sali ktoś, kto nie lubi szarlotki? Takiej babcinej, słodko-kwaśnej, pysznej pachnącej cynamonem i jabłkami... Chyba każdemu przywołuje to na myśl wspomnienia, które sprawiają, że czujemy się wspaniale, bezpiecznie, od razu robi nam się cieplej, milej. A gdyby tak dało się zrobić zdrową, szarlotkę bez dodatku cukru w minutę? Wyobraźcie sobie pochmurny dzień, zaspaliście, musicie jechać do pracy, szkoły, nie macie czasu na śniadanie, a co dopiero na jakieś poranne rytuały czy przyjemności... A jeśli taki dzień można by zacząć od pysznej, aromatycznej szarlotki, której nie musicie piec? Od razu byłby lepszy!
Koktajle są teraz zdecydowanie "na topie", bo są szybkie, pyszne, można je zabrać ze sobą wszędzie, a do tego zazwyczaj są zdrowe. Można zmiksować dosłownie wszystko: owoce, warzywa, orzechy, ziarna. Koktajle są niesamowicie uniwersalne, choć królują zielone koktajle, ale przecież nie tylko one są zdrowe, jest jeszcze mnóstwo innych rzeczy, które z powodzeniem możemy zmiksować i stworzyć wspaniały, pyszny koktajl, niekoniecznie z dodatkiem warzyw albo czegoś zielonego. Moja propozycja to nasz polskie, najlepsze na świecie jabłka- jabłka nigdzie na świecie nie pachną tak jak u nas. Uwielbiam ten efekt kiedy jest na nie sezon, kiedy idzie się między alejkami z warzywami i nagle trafia się na ten piękny, jabłkowy zapach... Jabłka to jedne z najlepszych owoców, a przy tym jedne z najłatwiej dostępnych, nie ma chyba sklepu spożywczego, w którym jabłek nie da się kupić. Ze względu na różnorodność odmian są dostępne przez praktycznie cały rok. Do tego cynamon- przyprawa niesamowicie aromatyczna, ogrzewająca, a przy tym mająca właściwości dezynfekujące, przeciwzapalne, antybakteryjne i antywirusowe, pobudza krążenie i ułatwia trawienie. A wszystko to zalane mlekiem sojowym, które jest źródłem białka roślinnego i posypane otrębami- źródłem błonnika, witamin i mikro- i makroelementów, do tego pyszne, słodkie daktyle, które zawierają sporo prostych cukrów szybko dających nam energię. Czy to śniadanie idealne?


 Składniki:
Jabłko
3/4 szklanki mleka sojowego
Pół łyżeczki cynamonu
2-3 daktyle lub łyżeczka syropu daktylowego lub klonowego lub z agawy
2-3 łyżeczki otrębów pszennych, żytnich, gryczanych, owsianych lub mieszanych
Opcjonalnie kilka rodzynek

Jabłka nie trzeba obierać, wystarczy pokroić tak, żeby Wasz blender dał radę i razem z pozostałymi składnikami zmiksować na gładką masę. Jeśli macie ochotę, możecie użyć pół jabłka jednego rodzaju, pół innego, ogólnie dowolnie mieszać jabłka, bo jedne są bardziej kwaśne, inne bardziej słodkie. Dzięki dodatkowi otrębów w tym koktajlu nie tylko sprawiamy, że jest zdrowszy, ale także otrzymujemy wyraźny smak ciasta, dlatego ten koktajl przestaje smakować jak tradycyjny, owocowy smhoothie, a zaczyna jak prawdziwe, pyszne ciasto w nowoczesnej, płynnej formie. 


Jeśli podoba Wam się ten przepis zapraszam również na ekspresowy sernik w koktajlu i równie szybki makowiec.


Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz